Sunday, April 15, 2012

Rajopadhyaya in News



Link
http://nagariknews.com/news-highlights/139-highlights/39343-2012-04-15-03-07-28.html

सहर एक : कुमारी दुई
Sunday, 15 April 2012 08:52 नागरिक
Print
 (1 vote, average 3.00 out of 5) 


गिरीश गिरी, ललितपुर, वैशाख - कस्तो अचम्म! ललितपुरभित्रै यतिबेला दुई कुमारी छन्। एक १० वर्षीया, अर्की ६२ वर्षीया।
मंगलबजारबाट पुल्चोक जाँदा बाटैमा झन्डै आमनेसामने पर्ने घरमा यी दुवै कुमारी समान अभ्यास गर्छन्, उस्तै पहिरन सज्जामा देखिन्छन् अनि दुवैको ढोकामा उत्तिकै संख्यामा भक्तजनहरू पुगिरहेका हुन्छन्। त्यसैले केही दिनअघि कुमारीसँग भेट्न खोज्दा ललितपुरका रैथानेले यस संवाददातालाई प्रश्न गरेका थिए, 'कुन चाहिँ कुमारी? नयाँ कि पुरानो?'


केही

दिनमै
रातोमच्छिन्द्रनाथकोरथजात्रासुरुहुँदैछ।त्यतिबेलाकुमारीकोपनिविशेषमहŒहुन्छ।जात्राकानिम्ति१०वर्षेकुमारीसमिताबज्राचार्यलाईआयोजनास्थलमैलगेरविधिगराइन्छ।तर, ललितपुरकैएउटाघरभित्रबसेर६२वर्षीयाधनकुमारीबज्राचार्यलेपनिआफ्नोकर्तव्यपालनगरिरहेकीहुनेछिन्।

यो

क्रम
२०४१सालदेखियसैगरीचल्दैआएकोछ।

२०४१

सालको
भोटोजात्रा।त्यतिबेलाराजपरिवारकानाबालकसदस्यलेदेखाएकोजिज्ञासाकाभरमाधनकुमारीलाईविधिउल्लंघनगरेरैकुमारीकोओहोदाबाटमुक्तगरियो, जसलाईललितपुरवासीलेसहजरूपमालिइदिएनन्।घटनारोचकछ।
परम्पराअनुसारकुनैपनिबालिकाजब'कुमारी' बन्छिन्, उनीतबसम्म'देवी' नैरहन्छिन्, जबसम्मउनकोशरीरमाकुनैघाउ, खतलाग्दैनवाप्राकृतिकनियमअनुसारउनकोमासिकरजस्वलासुरुहुँदैन।

अबकुरासुरुहुन्छधनकुमारीको।

२००६सालमाजन्मेकीधनकुमारीलाई२००८माललितपुरकोकुमारीकारूपमास्थापनागरिएकोथियो।कुमारीपरम्परासुरुगरेयताकहिल्यैयस्तोभएकोथिएन।एउटानौलोखालेसंकटआइलाग्यो।दिनप्रतिदिनधनकुमारीकोउमेरढल्किँदैगयो।तर, उनकोरजस्वलाभएन।सार्वजनिकसमारोहहरूमाबोकेरैलैजानुपर्नेललितपुरकीकुमारीलाईउमेरढल्केसँगैबोक्नगाह्रोहुनथाल्यो।उनलाईआवतजावतगराउनकैनिम्तिपहिलोपटककुमारीघरमाखटतयारपारियो।
धनकुमारी३५वर्षउमेरसम्मकुमारीरहँदापनिजसोतसोपरम्पराचलिरहेकैथियो।त्यसपछिआयो२०४१साल, मच्छिन्द्रनाथकोभोटोदेखाउनेजात्रा।
तत्कालीनराजपरिवारजाउलाखेलमाउपस्थितभएकोथियो।साथमाथिए, १२वर्षीययुवराजदिपेन्द्र।चित्तनबुझेकोकुरोमातीव्रप्रतिक्रियाजनाउनेउनकोबानीअहिलेपनिललितपुरेहरूसम्झन्छन्।

'
सबैतिरकाकुमारीसानैहुन्छन्,' त्योबेलायुवराजदिपेन्द्रलेऔंलोदेखाउदैउठाएकोजिज्ञासाललितपुरतलेजुकापुजारीनिरनज्वालानन्दराजोपाध्यायसम्झन्छन्, 'यहाँचाहिँकिनयस्तोबुढी?'

त्यसपछिहल्लीखल्लीमच्चिएछ।निरनकापितारामज्वालानन्दतलेजुकामूलपुरोहितथिए।सकभरयोकुराबिर्सिदिनुपर्नेपक्षमाउनीहरूपुगे।तर, कुरोटुंगिएन।
'
केहीदिनमैगुठीतहसीलतथाखर्चकार्यालयलेपत्रपठाएरतुरुन्तकुमारीफेर्नेआदेशदियो,' निरनसोध्छन्, 'त्यतिबेलाकार्यालयमात्रहोइन, राजपरिवारकैइच्छादेखिएकोकुरामाविपरितजानेहिम्मतकस्को?'

अर्कातर्फयस्तोआदेशआइसकेपछिकुमारीभनेरपूजागर्दैआएकोदेवीलाईविधिनपुगेरैहटाउनेकसरी? उनलाईमनाउनेकसरी? त्यतिबेलाअर्कोकुमारीफेर्नबुवालाईनिकैअप्ठेरोपरेकोनिरनसम्झनागर्छन्।

'
बुवालेसबैभन्दापहिलेकुमारीसामुन्नेपुगेरविधिपूर्वकक्षमापूजागर्नुभयो,' उनीभन्छन्, 'त्यसपछिआफूधर्मसंकटमापरेकालेकेगरौंभनेरप्रश्नगर्नुभयो।'निरनकाअनुसारत्यसबेलानिकैबेरसम्मधनकुमारीबाटकुनैजवाफआएकोथिएन।त्यतिबेलाकोअवस्थामासरकारकोआदेशनमान्दाएउटाठूलैप्रलयजानेत्रासथियो।निकैअनुनयगरेपछिधनकुमारीले'तिम्रोहातकोकामगर' भनेरसंकेतदिएकोनिरनसम्झनागर्छन्।

'
बुवाबित्नुभएकोतेह्रवर्षपुग्यो,' बिहीबारतलेजुपरिसरमैनागरिकसँगकुरागर्दैनिरनभनिरहेकाथिए, 'उहाँलेआफ्नाअन्तिमक्षणहरूमापनिउक्तघटनाकानिम्तिछटपटीव्यक्तगर्नुभएकोथियो।'

आफ्नापितातलेजुमाप्रवेशगरेदेखिनैकुमारीकारूपमापुज्दैआएकालेधनकुमारीसँगकोलगावगहिरोरहेकोउनीसुनाउँछन्।तलेजु, कुमारीयससँगजोडिएकोसमुदायमात्योघटनानिकैगहिरोसँगपरेपनिस्वतन्त्रसञ्चारमाध्यमनरहेकोत्योसमयमायोकुरोविस्तारहुनपाएनसजिलैसेलाएरगएकोनिरनबताउँछन्।'त्यसैलेयोभित्रभित्रैदबिएरबस्यो,' उनीभन्छन्, 'तर, पहिलेदेखिधनकुमारीलाईपुज्दैआएकाललितपुरेहरूलेउनीकहीँपुगेरआशिर्वादमाग्नेक्रमलाईभनेआजसम्मत्यागेकाछैनन्।'
...

मुख्य

सडकसँगै
डाँचीइँटाअनिसँयालकोत्योघरमापुग्दाझिसमिसेसाँझभइसकेकोथियो।घन्टीथिचेकोकेहीबेरमैढोकाखुल्यो।ढोकाखोल्नेएउटारातोपहिरनकोवृद्धाआकृतिहस्याङफस्याङगर्दैबेपत्ताभइदिएपछिकेहीसोध्नैभ्याइएन।माथिउक्लेपछिभेटिइन्चनिराबज्राचार्य।

धनकुमारीकी

भाइ
नेत्रराजबज्राचार्यकीछोरीचनिरास्वयंपनिदुईवर्षअघिसम्मललितपुरकीकुमारीथिइन्।उनीहरूसबैएकैघरमाबस्छन्।त्यसैलेचनिराकुमारीहुञ्जेलभक्तजनहरूलेएकैठाउँमाफुपुभदैदुवैकुमारीकोदर्शनगर्नपाएकाथिए।धनकुमारीपदमुक्तगराइएपछिललितपुरमाशोभाबज्राचार्य, चन्द्रशिलाबज्राचार्य, चनिराबज्राचार्यलेकुमारीकोभूमिकापूरागरिसकेभनेतत्कालसमिताबज्राचार्यजीवितदेवीछिन्।

चनिरालाईपछ्याउँदैपुगेकोबैठककोठामाहतारहतारअर्कोतर्फकोपर्दालगाइयो।पर्दापछाडिअघिबेपत्तासँगकुदेकीतिनैवृद्धाकोपहिरनकैएकटुक्रादेखिँदैथियो।
'
उहाँकसैसँगबोल्नुहुन्न,' चनिरालेभनिन्, 'सरकारीहिसाबलेपदमुक्तभएपनिउहाँलेआजसम्मैकुमारीकोप्रत्येकगतिविधिलाईनिरन्तरतादिँदैआउनुभएकोछ।'कुमारीरहुञ्जेलबज्रयानतन्त्रकोदिक्षालिनेपरिवारकैपुरुषसदस्यलेदैनिककुमारीकोनित्यपूजागर्नुपर्नेचलनछ।पदमुक्तभएपछिभनेकुमारीसामान्ययुवतीझैंस्वतन्त्रहुन्छिन्।त्यस्तोपूजापनिबन्दहुन्छ।जस्तो, चनिरालाईआजभोलिकसैलेपूजागर्दैनन्।तर, त्यहीघरमाधनकुमारीकोपूजा२००८सालदेखिआजसम्मनिरन्तरचल्दैआएकोछ।

चनिराका

पिता
एवंधनकुमारीकीभाइनेत्रराजलेनैहरेकबिहानदिदीलाईदेवीकारूपमानित्यपूजागर्नेगर्छन्।त्यसपछिसुरुहुन्छ, भक्तजनहरूकोआगमन।
'
पदमुक्तहुनेबेलाफुपुलेकुनैप्रतिवादगर्नुभएनरे,' डिएभीस्कुलमाएघारकक्षाकीछात्राचनिराभन्छिन्, 'उहाँलेआफूभनेपरम्पराकोपूर्णपालनागर्दैविधिपूर्वकैमुक्तनहुञ्जेलकुमारीरहिरहन्छुभनेरप्रतिज्ञागर्नुभयो।' शरीरविज्ञानलाईचुनौतीदिनेगरीधनकुमारीकोअहिलेपनिरजस्वलानभएकोआफन्तहरूसुनाउँछन्।
धनकुमारीलेआजसम्मकुमारीअभ्यासगरिरहँदाआफूहरूलाईकुनैफरकनपरेको१०वर्षीयाकुमारीसमिताकीआमाशोभासुनाउँछिन्।'हामीबीचपारिवारिकआवतजावतसमेत,' उनीभन्छिन्, 'भक्तजनकामामलामाभनेमनलागेकाहरूउहाँकहाँजान्छन्, मनलागेकाहरूहामीकहाँआउँछन्।'धनकुमारीकोपरिवारसँगकुमारीपरम्पराकोनिकैलामोअनुभवभएकालेबेलाबेलासल्लाहपनिलिँदैआएकोशोभालेसुनाइन्।अहिलेपनिधनकुमारीकहाँदैनिकजसोभक्तजनपुग्नेगरेकाछन्।दसैंकोतीनदिनसयौंकोसंख्यामापुग्छन्।

'
दुवैतिरकुमारीमान्नेभक्तजनलगभगबराबरैछन्,' शोभाभन्छिन्, 'अधिकांशलेदुवैकोपूजागर्छन्।'

...

मल्ल

राजाका
कुलदेवीतुलजाभवानी(तलेजु) लाईजीवितदेवीकोरूपदिएरउपत्यकामापरम्पराबनाएरैसर्वसाधारणसँगजोडिदिएकोप्रथाहो, कुमारी।यसलाईलिएरविभिन्नजनश्रुतिछन्।धेरैजसोलेकाठमाडौंकाराजाजयप्रकाशमल्लसँगपासाखेल्नआउनेतलेजुभवानीकोप्रसंगउल्लेखगर्छन्।

धार्मिकहिसाबलेचाहिँयसमाएउटाअर्कोजनश्रुतिपौराणिकआधाररहेकोसंस्कृतिविद्सत्यमोहनजोशीबताउँछन्।

जनश्रुतिअनुसारकाठमाडौंमाआक्रमणगर्नआउनेमहिराषुरदैत्यनरदेवीकीछोरीबीचगोप्यप्रेमसम्बन्धकायमभएकोथियो।त्यतिबेलाकाठमाडौंमाशासनगर्नेसातजनाअजिमाहरूलेउक्तमहिराषुरकोहत्यागर्ननरदेवीकीछोरीलाईनैप्रयोगगरेकोभनाइछ।यसरीआफ्नोप्रेमीकोहत्यागरेपछिनरदेवीकीछोरीलेपश्चातापमाआजीवनकुमारीबनेरजीवनबिताएकोबताउनेजोशीकाअनुसारअहिलेपनिनरदेवीमावर्षेनीकुमारीनृत्यगरेरउक्तघटनासम्झनेगरिन्छ।

त्यसैगरीपौराणिकआधारमाभनेपार्वतीलेअर्कोजुनीमाकुमारीरूपलिएरएकदैत्यलाईमारेकोभनाइरहेकोजोशीसुनाउँछन्।'कुमारीलगायतसबैदेवीकोशक्तिकोस्रोतचण्डीहो,' जोशीभन्छन्, 'धनकुमारीमानिहितशक्तिबारेराम्ररीनकेलाएरउनलेआफूलाईगरेकोकुमारीदाबीपत्याइहाल्नमिल्दैन।'

उपत्यकामाधेरैलेआफूलाईहारतीमाताबाटप्राप्तशक्तिकाआधारमा'माता' दाबीगरिरहेकोबताउनेजोशीकाअनुसारधनकुमारीलेआफूलाईजेसुकैनामदिएपनियोदोस्रोखालकोअभ्यासचाहिँगरिरहेकोहुनसक्छ।

'
पहिलेदेखिमान्दैआएकोस्थानमाकुमारीभनेरसर्वसाधारणलेपूजागर्नगएकाहुनसक्छन्,' जोशीकोभनाइ, 'तर, विधिपूर्वकअर्कोकुमारीस्थापनागरिसकेपछिअन्यकोदाबीस्वीकार्नुजरुरीछैन।'

व्यक्तिगतस्वतन्त्रतापूर्वककसैलेकुनैकिसिमकोजीवनबिताउनचाहन्छभनेत्योउसकोस्वेच्छाभित्रपर्नेजोशीकोतर्कछ।


.










1 comment:

  1. ‎'श्रीमद् -देवी भागवत महापुराण्' मा 'तृतिय स्कन्ध २६ औ तथा २७ औ अध्याय' मा व्याख्या भए अनुसार श्री कुमारी पुजन विधी को लागी दुइ बर्ष देखी दस बर्ष सम्म कि कन्या मात्र उपर्युक्त मानिएको छ । र दस बर्ष भित्र कि कन्या लाई देवी का बिभिन्न उपनाम ले सम्बोधन पनि गरिएको छ । दस बर्ष माथी कि कन्या लाई कुमारी पुजन को लागी उपर्युक्त नभएको स्कन्ध:३ अध्याय:२६ स्लोक्:४३ ले जनाउदछ । तर शक्ती स्वरूपा श्री देवी प्रती को 'श्रद्धा' लाई हामी ले उमेर बाट मात्र गणना गर्नु पनि उपर्युक्त होईन ।
    यो लेख बाट मलाई लाग्यो, निरन ज्वालानन्द राजोपाध्याय ज्यु र उहा को पिताज्यु को मर्म लाई हामीले कदर गर्नैपर्दछ ।

    ReplyDelete